Az átkattintási arány megmutatja, hogy egy hirdetés esetén a megjelenések számához képest hányan kattintottak rá a linkre. A CTR tehát a megjelenések és kattintások aránya.
Az átkattintási arány megmutatja, hogy egy hirdetés esetén a megjelenések számához képest hányan kattintottak rá a linkre. A CTR tehát a megjelenések és kattintások aránya.
Kattintás után fizetett összeg, egy olyan hirdetési módszer, ahol a hirdetők licitálnak arra, hogy mennyit fizetnek a hirdetésükre érkező kattintásokra. A licitek célja, hogy egy témakörben a legmagasabb összeget ajánló hirdető jobb pozícióban jelenjen meg versenytársainál.
1000 megtekintés költsége. Az interneten megjelenített hirdetések esetében ez arra vonatkozik, hogy mennyibe kerül, ha 1000 megtekintést elér a hirdetésünk.
A kattintás költsége, az interneten megjelenített hirdetések esetében ez arra vonatkozik, hogy mennyibe kerül, ha valaki rákattint a hirdetésünkre.
A Bounce Rate azt hivatott mutatni, hogy milyen arányú a “lepattanó” látogatók száma, azon userek aránya, akiknél a ki- és belépő oldal azonos, tehát nem tekintettek meg több lapot a portálon. Ez azt is jelenti, ha egy látogató 10 percig olvas, és utána egyetlen linkre sem kattint a lapon, hanem bezárja az ablakot vagy a vissza a gombra nyom, akkor ő visszaforduló látogatónak számít.
A PI az angol page impression kifejezés rövidítése, ami magyarul az oldalletöltések számát jelenti. Megkülönböztethetjük az ún. full page impression és a kezdeményezett page impression számot. Az előző a teljesen letöltődött oldalak számát jelzi, míg utóbbi minden megkezdett oldalletöltés számát mutatja függetlenül attól, hogy az oldal letöltése megszakadt-e, megszakították-e menetközben.
Amikor megnézünk egy weboldalt számítógépünk böngészőjében, akkor gyakorlatilag letöltjük az oldalt. Ha hússzor nézzük meg az adott oldalt pár perc alatt, akkor a letöltések száma húsz. Az oldalletöltés tehát azt fejezi ki, hány teljes oldalt töltöttek le, vagyis az összes felhasználó hányszor látta az oldalunkat.
A webforgalom mérésének egy viszonylag egyszerű adata, amely azt mutatja meg, mennyien látták összesen az oldalunkat. Gyakorlatilag a weboldalt felkereső egyedileg megkülönböztethető (például IP címük alapján) látogatók száma. Ha valaki rendszeresen felkeresi ugyanazon oldalt ugyanazon számítógépről, bármennyiszer is látogatja meg, egy egyedi látogatónak számít.
A visit a látogatók különálló látogatásainak a száma, függetlenül attól, hogy hány oldalt néztek meg. A látogatás méréséhez definiálni kellett, hogy mitől számít új látogatásnak egy belépés az oldalunkra. Az elfogadott elv szerint, ha a látogatónk elhagyja az oldalunkat, és azt követően több mint 30 perccel később tér vissza, az már új látogatás. Ez azt jelenti, hogy ha a felhasználó kattintgat az oldalunkon, megnéz több mindent, és nem hagyja el azt, akkor akár órákat is eltölthet ott, az akkor is egy látogatásnak minősül.
Webforgalmunk mérésére olyan alkalmazásokat érdemes használni, amelyek pontos és részletes eredményt adnak. A legelterjedtebb külső mérő eszközök a Google Analytics, a Gemius, a Webaudit, és az Alexa. Jelenleg csak a WebAudit illetve a Gemius auditált, ezért elfogadott a forgalmi adatok értékelésekor. Bár a Google Analytics rendkívül professzionális alkalmazás, mégsem számít hiteles forgalmi mérőeszköznek. Mostani formájában ugyanis egy zárt mérőeszköz, amelyet a portálok belső használatára tervetek. Az auditált adatok az esetek többségében publikusak (erről a portál üzemeltetője dönthet).
A webanalitika tulajdonképpen egy olyan professzionális webstatisztika, amely a puszta mérőszámok riportolásán kívül sokkal mélyebb és testre szabottabb elemzésekhez is tud információt nyújtani. A forgalmi statisztikákból nyomon követhetjük a látogatók számának alakulását, hogy közülük hányan jöttek egy másik honlapon levő linkre kattintás után, illetve kik jutottak el az oldalra keresők közvetítésével. Azt is megtudhatjuk, hogy milyen szavak begépelése után küldte hozzánk a látogatókat az adott kereső (általában a Google).
A webhely Google-cookie-k segítségével nyújtja a szolgáltatásokat, szabja személyre a hirdetéseket és elemzi a forgalmat.
Emellett a felhasználási adatokhoz a Google is hozzáférhet. A webhely használatával elfogadja a cookie-k használatát.
A cookie kezelés beállításait itt módosíthatja.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, amikor visszatér a weboldalunkra, és segít a csapatunknak annak megértésében, hogy a webhely melyik részei találhatók leginkább érdekesnek és hasznosnak. A cookie-beállításokat a lapok navigálásával módosíthatja a bal kéz felől.
A kötelező cookie-kat mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a cookie-beállításokhoz.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Ez a webhely a Google Analytics segítségével olyan névtelen információkat gyűjt össze, mint a webhely látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.
A cookie engedélyezése lehetővé teszi számunkra, hogy javítsuk honlapunkat.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!