Online kommunikációs megoldások
Az orvosok és betegek felé irányuló kommunikáció egyre gyakrabban online csatornákon keresztül valósul meg. Bár felmérések bizonyítják, hogy a befogadók nyitottak az online megoldásokra, az új és költséghatékony online üzenetközvetítési eszközök sokakban egyelőre bizonytalanságot keltenek. Ez főként a hazai tapasztalatok hiányából fakad. Cégünk éppen ezért kreatív és könnyen kezelhető online megoldások kialakításával igyekszik megbízóinak segítségére lenni.
Cégünk olyan komplex online kommunikációs megoldásokat kínál a digitális kommunikációs stratégia innovatív és piacon egyedülálló megjelenítése érdekében, melynek legfőbb elemei az online piackutatási program és az ennek eredményeire épülő online kommunikációs program. A szakorvosok által kitöltött online kérdőívekben adott válaszokra alapozva a kommunikációs program keretében küldött elektronikus hírlevelek segítségével olyan információkkal láthatjuk el az orvosokat, amelyek a tényleges érdeklődésüket takarják.
Lehetőség van arra is, hogy ezen programok eszközszükségletét (iPhone vagy Android készülék, iPad vagy más típusú tablet készülék) cégünk biztosítsa a szakorvosok részére.
E-detailing, digital detailing
Az e-detailing az első olyan megoldás, amely a marketing és tájékoztatás hálózati jellegű megvalósítását teszi lehetővé. Ez a koncepció először az Egyesült Államokban terjedt el, mára pedig széles körben ismert, és gyakran használt módszer Európa-szerte is, összhangban azzal, hogy növekszik az igény a minél részletesebb és könnyebben elérhető információ, tájékoztatás iránt. Főként az egészségügy területén igen népszerű, hiszen a hatalmas tudásanyag frissen tartása, a folyamatosan változó készítmények, kezelések követése, naprakész ismerete elengedhetetlen.
Az általunk kifejlesztett e-detailing rendszer keretében lehetőség van arra, hogy különböző orvoscsoportokat meghívó e-mail útján („hagyományos” e-detailing), illetve az orvoslátogatók tablet készülékein elérhető e-detailing oldalon keresztül (digital detailing) egy következetesen felépített promóciós slideshow megtekintésére invitáljunk.
A véleménydependens e-detailing struktúra alkalmazásával minden orvost személyre szabott termékinformációval érhetünk el, emellett folyamatos statisztikát állíthatunk fel az információs mix egyes elemeinek kedveltségéről. Az egyes e-detailing kontaktusok végeztével az orvosok feedback kérdőívet tölthetnek ki, melyben specifikusan csak az általuk látott információra vonatkozóan teszünk fel bevéső, emlékeztető kérdéseket, természetesen lehetővé téve az egyes e-detailing diák ismételt tanulmányozását. Az orvosoknak lehetősége van arra is, hogy számszerűen, illetve szövegesen is értékeljék, véleményezzék a látottakat.
Az általunk létrehozott www.e-detailing.hu egy zárt, regisztrációköteles orvos-szakmai információs oldal. Tartalma csak egészségügyi szakképesítéssel rendelkezők számára érhető el.
E-detailing
Az e-detailing legfontosabb előnyei közé tartozik, hogy nem szükséges az orvoslátogató jelenléte (az orvosok meghívó e-mail-en keresztül érik el a promóciós anyagot), így a nehezen elérhető, a látogatók által le nem fedett területen praktizáló orvosok is elérhetők.
További előnye a nagyfokú rugalmasság, hiszen az adott anyagot mindenki saját időbeosztásának megfelelően akkor és olyan ütemben tanulmányozza át, amikor neki a legalkalmasabb. Mivel a böngészés bármikor megszakítható, illetve újrakezdhető, lehetőség van egy-egy rész, fejezet többszöri áttekintésére, elmélyítésére is.
Digital detailing
Az adott promóciós anyag az orvoslátogatón keresztül – elektronikus úton – jut el a célközönséghez, a látogató személyes jelenléte pedig biztosítékot jelent arra, hogy az orvos megtekinti a kampányt. A látogatónak a látogatás során a digital detailing segítségével lehetősége van arra, hogy nagy mennyiségű információt adjon át az orvosnak könnyen befogadható, szemléletes formában. A folyamat interaktív, az orvos azonnal felteheti a látottakkal kapcsolatos kérdéseit a látogatónak.
Kombinált program
Az e-detailing és a digital detailing előnyeit ötvözve minden, a szakterülethez tartozó orvos elérését biztosítja. Az adott promóciós anyag a meghívó e-mail-en, illetve az orvoslátogatón keresztül is elérhető a kampány időtartama alatt, lehetővé téve a későbbi, illetve többszöri megtekintést.
Egészségügyi és gyógyszeripari online kommunikációs stratégiaépítés és tanácsadás
Az egészségügyi és gyógyszeripari marketing és kommunikációs tevékenységek területe folyamatosan és napjainkban egyre gyorsabban változó terület. Nem csupán a kommunikáció célcsoportjainak köre, hanem a hatékonyan alkalmazható csatornák jellege is átalakult. Fontos figyelembe venni, hogy a korábban kizárólag az orvosok felé irányuló gyógyszeripari és egészségügyi kommunikáció ma már nem elegendő, ehelyett egy többszereplős stratégia kialakítására van szükség, amelynek ugyanúgy meghatározó szereplői a gyógyszerészek, betegek és fogyasztók.
Az egészségügyi és gyógyszeripari kommunikáció terén egyértelmű az internet, illetve online megoldások előretörése. A piac szereplői nyitottak az online megoldásokra, a hazai tapasztalatok hiánya azonban sokszor nagyfokú bizonytalanságot okoz. Cégünk éppen ezért online kommunikációs stratégia kiépítésével és tanácsadással segíti megbízóit az online csatornák hatékony használatában, a digitális marketing megoldások alkalmazásában.
A magyarországi viszonylatban történt legújabb törvényi szabályozások szintén a digitális tendenciát erősítik. A látogatói létszám kényszeres leépítésének eredményeként még inkább előtérbe kerül annak kérdése, hogy a kieső orvoslátogatói tevékenység milyen egyéb, alternatív sales aktivitással pótolható. Az online kommunikáció, illetve digitális marketing eszközeinek hatékony használata, egy ennek megfelelő átfogó stratégia kialakítása elengedhetetlen a megváltozott piaci körülményekhez való sikeres alkalmazkodáshoz.
Az értékesítés és kommunikáció szempontjából számos eszköz áll a cégek rendelkezésére, nagyon fontos ugyanakkor, hogy az eszközöket – azok formai, tartalmi megjelenését – a célcsoport igényeinek figyelembevételével, egy átfogó stratégia integrált részeként alkalmazzuk.
Cégünk sokéves tapasztalattal rendelkezik az egészségügyi és gyógyszeripari online kommunikáció terén, amelyet elégedett ügyfeleink hosszú sora bizonyít. A különböző gyógyszeripari cégek egyedi igényeit, célkitűzéseit figyelembe véve rugalmas, szakmailag megbízható, minőségi szolgáltatást nyújtunk.
Mobil alkalmazások fejlesztése
Ma már biztosan állíthatjuk, hogy a mobil technológia átalakította mindennapjainkat. A világon használt 4 milliárd mobil készülékből 1.08 milliárd okostelefon, 3.05 milliárd pedig képes szöveges üzenetek fogadására. Előrejelzések alapján 2014-re a mobilinternet átveszi az asztali gépek szerepét. Az egészségügyi és gyógyszeripari marketing tevékenység során sem lehet figyelmen kívül hagyni a mobil készülékek használatának elsöprő trendjét.
A mobileszközök és a táblagépek elterjedése alapvetően meghatározza a marketing kampányok kialakítását, a közönség megszólításának, elérésének módját. Cégünk a mobil felület lehetőségeinek teljeskörű kihasználásában segít, kifejezetten mobil eszközökre kifejlesztett alkalmazásokkal és tartalomszolgáltatással.
A mobil technológiák elterjedése az egészségügyben nyújtott szolgáltatásokat alapvetően alakíthatja át. Az alkalmazások széles skálája az egészségi állapot monitorozásától kezdve, az elsősegély-nyújtás elsajátításán át az adherencia támogatásáig számos területen segítheti a felhasználókat. A folyamatosan fejlődő technológia újabb és újabb innovatív megoldások kialakítását teszi lehetővé.